PDA

View Full Version : Verkeerde vogel

Erik Belgium
22-08-2008, 04:16 PM
Ik heb een tijdje geleden een oproep geplaatst waarbij ik op zoek was naar een prairie tarsel,heb antwoord gekregen van een lid van dit engelstalig forum dat hij een bewezen 4jarige tarsel had zitten!Ik was akkoord en hij zou de vogel meebrengen naar Belgié zodra hij nog andere vogels moest afleveren in Nederland wat na een paar keer uitstellen ook gebeurde!!De vogel afgehaald op de afgesproken plek na hem daar eens te hebben bekeken,zag er goed uit is ook in orde.Thuisgekomen veren getrokken(DNA controle bij GENDIKA Holland) en ringnr genoteerd en vogel in voliere gelaten.Deze week bericht gehad van Gendika:geslacht vogel-vrouwelijk daar zat ik dan,vogel opnieuw gevangen en gewogen:960gr dus wel degelijk een wijf!!Wat nu ??De verkoper gemaild en gebeld maar nog geen contact gehad,weet iemand hier raad op?Grtn Erik:(:confused:

Erik Belgium
23-08-2008, 07:47 AM
Ik heb een tijdje geleden een oproep geplaatst waarbij ik op zoek was naar een prairie tarsel,heb antwoord gekregen van een lid van dit engelstalig forum dat hij een bewezen 4jarige tarsel had zitten!Ik was akkoord en hij zou de vogel meebrengen naar Belgié zodra hij nog andere vogels moest afleveren in Nederland wat na een paar keer uitstellen ook gebeurde!!De vogel afgehaald op de afgesproken plek na hem daar eens te hebben bekeken,zag er goed uit is ook in orde.Thuisgekomen veren getrokken(DNA controle bij GENDIKA Holland) en ringnr genoteerd en vogel in voliere gelaten.Deze week bericht gehad van Gendika:geslacht vogel-vrouwelijk daar zat ik dan,vogel opnieuw gevangen en gewogen:960gr dus wel degelijk een wijf!!Wat nu ??De verkoper gemaild en gebeld maar nog geen contact gehad,weet iemand hier raad op?Grtn Erik:(:confused:

Heb ondertussen de verkoper kunnen bereiken en hij zegt er ook tussen genomen te zijn!Hij stelt voor om opnieuw veren te laten testen die ik hem moet opsturen,daarna bekijken we de zaak opnieuw!!Ergens toch al een geruststelling.

Erik Belgium
30-08-2008, 08:25 AM

We zijn nu een week verder en nog steeds geen adres om te veren heen te sturen,emails worden niet beantwoord zelfs privéberichten via dit forum niet!!Heb ondertussen tegen beter weten in zelf nog maar eens veren verstuurd naar Gendika om zeker te zijn!?Ik ben dus dik gekl. om het zo maar te zeggen,iemand een idee??Had me iemand die op dit forum bekend staat als good contributer toch wel een beetje eerlijker voorgesteld!Maar ja voor geld gebeurd alles blijkbaar,hopelijk antwoord hier nu eens iemand op want het wordt wel gelezen maar niemand zegt er iets over!!Kan jullie ook overkomen denk ik!??